fm

fm
danka

niedziela, 17 czerwca 2012

Polter zwyczaj kaszubski

Polter to taki zwyczaj na Kaszubach,przed uroczystością slubu zaprasza sie znajomych sąsiadów,kolegów z pracy na tzw wódke weselną ,
Ludziska sciągaja wszelakie szkło i rozbijaja na szczęście,stare telewizory ,butelki nie wspomne o pisuarach i umywalkach tłuką co sie da,dziwny zwyczaj u nas sa poprawiny po ślubie i tyle.


ja z kolei obejrzałam obejscie takie prawdziwe wiejskie ze stara studnia kurkami ,pieskami ślicznie ,zdala od miejskiego zgiełku


Gość podjechał z okolicy

tę Madonnę dałam w prezencie państwu Młodym żeby strzegła ich domu i rodziny.
Sobota spacer po okolicy zaowocował kilkoma zdjęciami gdzie w niedziele powstały nowe akwarele.





a to Mica wspólny kotek z sąsiadami

 konkol

 następny


kwiatki na łace
dzika róża
jeszcze moment zaraz pokaże jak te piekno natury zostało utrwalone akwarela na papierze
Teraz akwarele

o to mój warsztacik
akwarelka
nastepna
jeszcze kilka


na koniec mam prośbę do wszystkich jak zwalczyć kreta który ryje nam i ryje niczym nie możemy go załatwić może ktos ma sposób .Wszelkie srodki ze sklepu są nieskuteczne nie wspomnę o cenie.
Niestety nie skuteczny
butelki puszki po piwie nic nie działa.
błagam pomocy bo ryje strasznie.

9 komentarzy:

  1. sprawdzony przez znajomego górala z Poronina : trzeba mieć auto typu wardburg, stary maluch trabant, solidny wąż zamontowany do rury wydechowej a drugi koniec w kopczyku i odpalamy auto i wentylujemy chodniki krecie
    u mnie przez 2 lata niszczenie kopców, świece dymne, puszki, w tym roku, tfu tfu nie ma
    KonKata

    OdpowiedzUsuń
  2. akwarela z różą- cudna
    KonKata

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj ! Jestem Tu pierwszy raz i już mi się podoba i zajrzę jeszcze. I zwyczaje ciekawe, i kurki, i rower ... Pozdrawiam serdecznie :)
    http://najbardziejlubie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ladnie ci zdjecia wychodza. niewiedzialam ze rozbijanie szkla tak sie nazywa.a pamietaasz jak u nas w bloku sasiedzi tlukli szkol na klatce ?hehehe ci wyzej

    OdpowiedzUsuń
  5. dziwny zwyczaj ale co kraina inny obyczaj

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi też się baaardzo Danusiu podobają Twoje akwarele, szczególnie pierwsza!pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Danusiu kiedy w końcu WRÓCISZ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie zajmuje sie Markietingiem sieciowym oczywiście tworze ceramikę ale brakuje już czasu na blog cieszy mnie że ktoś ogląda jest mi niezmiernie miło pozdrawiam Dana

      Usuń